sesuci jiwa....

sesuci jiwa....

Thursday, February 23, 2012

Di sebalik keajaiban melalui kekuasaan Nya

Teringat kembali saat-saat yang ditempuh ketika diri ini diuji kesakitan.......

hmmm.........ada appoinment lagi... (merungut dalam hati)
aku kena p jugak..kalau tak,bila nak sembuh..? lagipun sepanjang rawatan, doktor masih tak tahu sakit aku apa...tapi kenapa appoinment kat bahagian tulang..?
Ya Allah............apa sakit aku nie...?

tahun berganti tahun..........
ubat bertimbun-timbun. (menunjukan banyaknya ubat)
sikit-sikit postan(ubat tahan sakit)... nak bagi aku sakit gastrik ke Dr nie...
aku tak suka bergantung dengan postan semata-mata untuk tahan sakit...
aku rela tahan sakit dari telan ubat nie..!! dapat gugur dosa-dosa aku..

diri terus sabar & tabah...
disebalik dugaan sakit,Dia hadiahkan aku dengan keajaiban kebesaran Nya.
aku masih ingat lagi,ketika aku tak ada makanan nak makan,terjadi perkara tak diduga.
pendek kata, hanya sekadar menahan lapar & tak mampu untuk berjalan membeli makanan aku diberi makanan dari seseorang yang tak terlintas dalam fikiranku...
perkara nie terjadi berulang kali...
walhal aku hanya berdoa kecil dalam hati...
air mata terus mengalir kerana di situ aku tahu Dia Maha Tahu...

continue.............

No comments:

Post a Comment